vrijdag 5 oktober 2012

Mount Mongolot

Na het balen over de verloop van de procedure wilde ik (Els) wat gaan doen om mijn zinnen te verzetten. Toen me werd gevraagd mee te gaan Mount Longonot te beklimmen hoefde ik niet lang na te denken!

Mount Longonot (een vulkaan in de Great Rift Valley die als laatste actief was in 1860)  ligt zo'n 70 km van Nairobi en staat bekend om zijn mooie vergezichten op Lake Naivasha en de vele kloven en heuvels. We hebben de berg ook al kunnen zien toen we met een bootje op Lake Naivasha zaten.
 Om 07.00 uur in de ochtend werd ik met een aantal anderen opgehaald door taxi Edwin. Al snel konden we mount Longonot zien liggen. Na een dik uur rijden en een kop koffie konden we het aan!
Met z'n zevenen liepen we met stevige pas naar boven tot het steiler begon te worden. De stevige klim, mijn conditie en de hoogte zorgden ervoor dat ik een aantal keer buiten adem was en even moest stoppen. Maar het uitzicht daar is zo prachtig en de lucht zo fris (wat wij niet gewend zijn in Nairobi) dat de stops voor mij en de rest van de groep alles behalve een straf waren. Na een klein uur naderden we de rand van de krater.

 Een broodje en wat water later begonnen aan de ronde van zo'n 10 km op de rand van de krater. Prachtige steil begroeide rotswanden aan weerskanten, een eenzame giraffe onderaan de berg, een prachtige blauwe hemel en goed gezelschap, wat wil je nog meer! En toen het mooiste moment, het behalen van het hoogste punt van de berg. Wauw, dat geeft een goed gevoel!! Hebben we toch maar mooi gedaan! Even nagenieten op de top, voordat we onze ronde afmaakten. De afdaling was door het losse zand erg lastig! Meerdere Kenianen renden ons op slippertjes voorbij. Daar zijn onze Hollandse lijven niet op gebouwd! Al hebben een aantal mannen wel een dappere poging gedaan.

Aangekomen op de grond hebben we een heerlijk verkoelend drankje genomen voordat onze rit naar Nairobi weer begon. Een heerlijke dag en helemaal niet aan de procedure gedacht! Missie geslaagd!
Gaan we hier nog rond?

daar voeren we met het bootje

Lake Naivasha

ff hangen

gehaald!!



1 opmerking: